vrijdag 14 september 2018

44. Doe mee aan de reanimatiedag

Op 2 juni organiseerde Radio 10 de allereerste Somertijd Reanimatiedag. Deelnemers leerden op verschillende plekken door heel Nederland gratis de basis van reanimatie. Want: door een uur te geven, red je een leven!

Leren reanimeren
Rob van Someren ondervindt als hulpverlener regelmatig de gevolgen van een hartinfarct. Hij snapt dus als geen ander hoe belangrijk het is dat zoveel mogelijk mensen kunnen reanimeren. Om die reden vond op 2 juni, in samenwerking met het Rode Kruis, de eerste Somertijd Reanimatiedag plaats.

Speciale Somertijd
Ook op Radio 10 kon je de Somertijd Reanimatiedag live meebeleven. Vanuit Panama in Amsterdam werd namelijk een speciale Somertijd uitgezonden. Van 12.00 tot 15.00 uur hoorde je op Radio 10 reanimatiehits: liedjes van 103 beats per minute. Ook Wulf was aanwezig om enkele van zijn hits live ten gehore te brengen.

Omdat ik van dichtbij heb meegemaakt hoe belangrijk het is dat er op tijd hulp geboden wordt in noodsituaties, speelde ik al een tijd met de gedachte om een EHBO- of reanimatiecursus te gaan doen. Zo'n cursus kan best prijzig zijn, dus ik heb het even voor me uitgeschoven, maar toen kwam deze mogelijkheid voorbij. Deze heb ik met beide handen aangegrepen en zodoende was ik op 2 juni 2018 in IJsselstein aanwezig bij de Somertijd Reanimatiedag. Ik heb ik dit uur ontzettend veel geleerd. Zoals ik al verwacht had, bleef het kriebelen en zo komen we bij punt 45 en 46 op mijn lijst: ik heb me (met korting!) aangemeld voor een reanimatiecursus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten