vrijdag 14 september 2018

58. Maak 10 recepten die je nog nooit gemaakt hebt

Omdat ik dol ben op koken en bakken, ontdek ik graag nieuwe recepten.

Wat ik tot nu toe heb gemaakt:

1. Pandancake met citroenbotercrème en geraspte kokos
Deze heb ik gemaakt naar aanleiding van een recept dat mijn oudcollega Kathleen deelde. Hij was érg groen, maar ook érg lekker!

2. Pindakaaskoekjes
Op verzoek van mijn collega Gerard heb ik deze pindakaaskoekjes gebakken. Ze zijn heel gemakkelijk om te maken en erg lekker! Ook bij de collega's vielen ze in de smaak. Omdat ze gluten- en lactosevrij zijn, waren een aantal collega's en vrienden die normaal buiten de boot vallen er erg blij mee.

3. Havermoutkoekjes met walnoten en sinaasappel
Ik kreeg van mijn collega een hele tas vol met walnoten en had beloofd brownies te bakken. hierna had ik nog steeds een boel noten over en toevallig stond er een recept voor havermoutkoekjes met hazelnoten en sinaasappel in een tijdschrift waar ik doorheen zat te bladeren. Ik heb de hazelnoten, natuurlijk, door walnoten vervangen. De koekjes waren lastig te vormen, maar ik vond ze lekker bros en erg smaakvol.

4. Ontbijtmuffins met havermoutmeel, appel en kaneel 
Omdat ik een grote hoeveelheid biologisch havermoutmeel heb gekregen, ben ik op zoek gegaan naar recepten met dit product. Ik had het nog niet eerder gebruikt, dus ik was erg benieuwd. Een van de eerste hits op Google leverde dit recept op. Het zag er heerlijk uit en ik houd van appel en kaneel, dus ik ben meteen aan de slag gegaan.

Het resultaat is prachtig, maar helaas oneetbaar vies! In andere recepten wordt een gedeelte van de reguliere bloem vervangen door havermoutmeel. Wellicht dat dit een smakelijker resultaat geeft, want dit was bitter, muffig en gewoon NIET lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten